مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 14:052023-10-17اقتصادي

افزایش اختیارات بانک مرکزی برای برخورد با تخلفات


وزیر اقتصاد با اشاره به جزییاتی از طرح قانون بانک مرکزی گفت: در دولت های گذشته و حتی این دولت بانک مرکزی از سران قوا اجازه می گرفت تا با بانک های ناتراز برخورد کند ولی این قانون برای اولین بار اختیار را به بانک مرکزی می دهد تا با بانک های ناتراز برخورد کند.

- سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به خبر تصویب طرح قانون بانک مرکزی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهم ترین اتفاقی که بعد از این مصوبه اتفاق افتاد این بود که اقتدار بانک مرکزی در اعلام فرایند حل و فصل بانکی افزایش پیدا کرد و می تواند با بانک های ناتراز برخورد کند.

  سخنگوری اقتصادی دولت گفت: در دولت های گذشته و حتی این دولت بانک مرکزی از سران قوا اجازه می گرفت تا با بانک های ناتراز برخورد کند ولی این قانون برای اولین بار اختیار را به بانک مرکزی می دهد تا با بانک های ناتراز برخورد کند.

  وی با بیان اینکه یک هیات عالی جایگزین شورای عالی پول و اعتبار خواهد شد، افزود: در حوزه ارکان تصمیم گیری بانک مرکزی هم هیات عالی در نظر گرفته شده که جایگزین شورای عالی پول و اعتبار خواهد شد.

  خاندوزی با بیان جزییات این قانون در حوزه نظارتی بانک مرکزی، ادامه داد: در مسئله نظارت هم اختیارات نظارت بانک مرکزی در تعیین جرایم تخلفی در این حوزه، افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش اختیارات بانک مرکزی برای برخورد با تخلفات

افزایش اختیارات بانک مرکزی برای برخورد با تخلفات