مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:552023-10-07پزشكي

مایه کوبی 4.7 میلیون راس دام علیه بیماری های واگیر در کردستان


4 میلیون 700 هزار سر واکسیناسیون علیه بیماری های دامی در 6 ماهه امسال در سطح استان انجام شده که 86 درصد آن به صورت کاملا رایگان انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، کامران زیباکردار صبج امروز در نشست با خبرنگاران رسانه ها در سنندج اظهار کرد: بیماری های واگیر مهم ترین مخاطره را برای دامداری های سطح استان و کشور ایجاد می کنند لذا کاهش خسارات ناشی از شیوع این بیماری ها از اهداف مهم دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان تصریح کرد: کاهش مخاطرات ناشی از بیماری های فرامرزی هم با توجه به داشتن چندین مرز مشترک با کشورهای مختلف و ارتقای سطح بهداشت و سلامت فراورده های خام دامی از دیگر اهداف مهم دامپزشکی کردستان است.

زیباکردار افزود: دامپزشکی در درجه اول مسوول حفظ سرمایه دامی و در درجه دوم مسوول امنیت غذایی در کشور است و در این راستا برنامه های مختلفی را اجرا می کند.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان قریب یک و نیم میلیون دام سنگین و سبک وجود دارد که این دام ها توسط 5 هزار بهره بردار نگهداری می شوند.

زیباکردار با بیان اینکه پراکندگی دام در سطح استان زیاد است و همین مسئله کار دامپزشکی را سخت کرده است، گفت: متوسط هر بهره بردار 55 راس دام دارد که این سطح گسترده کار در دامپزشکی را در حوزه عملیاتی های دامپزشکی سخت و دشوار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی 4.7 میلیون راس دام علیه بیماری های واگیر در کردستان

مایه کوبی 4.7 میلیون راس دام علیه بیماری های واگیر در کردستان