مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 08:252023-11-01اقتصادي

آغاز صید 3200 تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان شرقی


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از آغاز صید و صیادی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جواد گوزلی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی  از منابع آبی بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: به طور کلی 38 بهره بردار منابع آبی  با تعداد 300 نفر اشتغال زایی بصورت مستقیم در استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هر ساله در مهر ماه صید از منابع آبی آغاز شده و نسبت به اقلیم های مختلف استان تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می یابد.

گوزلی افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 3 هزار و 200 تن از انواع ماهیان فیتوفاگ، بیگ هد،کپور و آمور، ماهیان خاویاری و انواع ماهیان بومی اقتصادی از منابع آبی آذربایجان شرقی صید شده و روانه بازار مصرف در استان و سایر استانهای همجوار شود.

وی با اعلام شروع صید در منابع آبی شهرستان های هشترود و ورزقان افزود: بهره برداری از منابع آبی در 12 شهرستان استان توسط تعاونی ها و بخش خصوصی و صیادان محلی انجام می شود.

گوزلی گفت: شروع صید از سد ملاجیق هشترود با هفته ای500 کیلوگرم آغاز شده و با توجه به رهاسازی بالغ بر 30 هزار قطعه بچه ماهیان گرم آبی انتظار داریم تا پایان زمان صید حدود 35 تن ماهی برداشت شده و در بازارهای هدف در استان کردستان و شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز صید 3200 تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان شرقی

آغاز صید 3200 تن انواع ماهی از منابع آبی آذربایجان شرقی