مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-28بين الملل

آمادگی مجارستان برای میزبانی از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین


وزیر خارجه مجارستان گفت، این کشور آماده است تا راهی برای مذاکرات احتمالی صلح بین مسکو و کی یف ایجاد کند، در صورتی که دو طرف این راه را بپذیرند.

- وزیر خارجه مجارستان گفت، این کشور آماده است تا راهی برای مذاکرات احتمالی صلح بین مسکو و کی یف ایجاد کند، در صورتی که دو طرف این راه را بپذیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان گفت: اگر چنین درخواستی را برای میزبانی مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین دریافت کنیم بدون فوت وقت و تردید آن را می پذیریم.

اگر آنها به ما نیاز داشته باشند، خوشحال می شویم که مکانی را برای میزبانی چنین نشستی فراهم کنیم تا نشستی عادلانه و در محیطی امن برگزار شود.

به گفته وزیر خارجه مجارستان در فوریه سال 2022 این کشور در میان نخستین کشورهایی بود که به مسکو و کی یف پیشنهاد داد تا مذاکرات صلحی را در بخارست برگزار کنند و این پیشنهاد هنوز هم پای بر جاست.

این دیپلمات ارشد دولت بخارست همچنین ادامه داد، در میان کشورهای اروپایی تمایلی برای تحقیقات درباره انفجار در خط لوله گازی نورد استریم که سال گذشته میلادی رخ داد، نمی بیند.

وی خاطرنشان کرد: من عدم تمایل کشورهای اروپایی را در وقوع چنین انفجاری در خط لوله گازی نورد استریم ظالمانه و رسوا کننده می دانم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی مجارستان برای میزبانی از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین

آمادگی مجارستان برای میزبانی از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین