مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 17:352023-10-25سياسي

تاکید ترکمنستان بر زمینه های مهم همکاری آسیای مرکزی با اتحادیه اروپا


وزیر امور خارجه ترکمنستان در نشست سران نهادهای دیپلماتیک «آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا» بر توسعه زمینه های همکاری و اولویت های تعامل بلندمدت با این اتحادیه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان در نوزدهمین نشست وزیران امور خارجه آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا به تعدادی از حوزه اصلی همکاری با این اتحادیه و اولویت های تعامل که برای بلندمدت هدف گذاری شده اند، اشاره کرد.

وی بر اهمیت حفظ صلح و امنیت بین المللی تاکید و در این زمینه، به ابتکار تدوین استراتژی امنیت جهانی پیشنهاد شده توسط رییس جمهور کشورش در جریان هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به طور ویژه اشاره کرد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در ادامه به تشریح محورهای اصلی راهبرد مذکور با محوریت دیپلماسی پیشگیرانه، استفاده از بی طرفی برای راه حل های مسالمت آمیز و بازگرداندن اعتماد و گفت وگو پرداخت.

مرداف ضمن اشاره به همکاری های اقتصادی با اتحادیه اروپا، بر اهمیت همکاری های تجاری، اقتصادی و مالی بین منطقه ای تاکید و به حمایت اتحادیه اروپا در تقویت ارتباطات ترانزیتی و توسعه بخش خصوصی در آسیای مرکزی و همچنین پیوستن کشورش به سازمان تجارت جهانی و در این راستا، لزوم تعامل بیشتر با شرکای اروپایی، اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید ترکمنستان بر زمینه های مهم همکاری آسیای مرکزی با اتحادیه اروپا

تاکید ترکمنستان بر زمینه های مهم همکاری آسیای مرکزی با اتحادیه اروپا