مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 آذر 1402 ساعت 05:202023-12-04اجتماعي

مثلث نجات یوز از انقراض کجاست؟


از سال 2010 میلادی تاکنون، هر سال 4 دسامبر به عنوان روز جهانی یوزپلنگ در کشورهای مختلف گرامی داشته می شود و هدف آن افزایش آگاهی عمومی نسبت به خطر انقراض این گونه است.

- با توجه به اینکه ایران آخرین زیستگاه باقی مانده یوزپلنگ آسیایی است، این گونه از اهمیت خاصی برخوردار است.

سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر تکثیر در اسارت بر حفظ جمعیت یوز در زیستگاه تمرکز کرده است و به گفته معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست مثلث منطقه حفاظت شده خوش ییلاق، میاندشت و توران زیستگاه یکپارچه بزرگی است که در جهت حفاظت از آن تلاش می شود.

حسن اکبری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضع یورپلنگ به طور کلی در کشور نگران کننده است، تصریح کرد: این گونه در طول زمان کاهش جمعیت و حوزه پراکنش زیادی داشته است.

وقتی جمعیت گونه ای کاهش زیادی پیدا می کند، خوبه خود از درون جمعیت دچار آسیب می شود مثل مشکلات ژنتیکو زمانی که مسایلی مثل تخریب زیستگاه به آن اضافه می شود، شرایط خیلی بحرانی به وجود می آید اما این وضعیت به معنای قطع امید از افزایش جمعیت یوز پلنگ آسیایی نیست.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر کارهای بسیار خوبی برای احیای جمعیت یوزپلنگ تعریف شده است، گفت: امیدوارم وضعیت بحرانی این گونه این فرصت را به ما بدهد تا بتوانیم اقدامات انجام شده به مرحله اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مثلث نجات یوز از انقراض کجاست؟

مثلث نجات یوز از انقراض کجاست؟