مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-02فناوري

سهمیه هر نوزاد چند قوطی شیرخشک در ماه است؟


معاون فنی دفتر سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو گفت که ازاین پس خانواده ها با کد ملی کودک می توانند برای هر نوزاد زیر 2 سال 20 قوطی شیرخشک در ماه بخرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، همشهری نوشت: معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو گفت که ازاین پس خانواده ها با کد ملی کودک می توانند برای هر نوزاد زیر 2 سال 20 قوطی شیرخشک در ماه بخرند.

وی در خصوص طرح توزیع شیرخشک با ثبت کد ملی در سامانه تیتک افزود: از 20 مهر 1402 که داروخانه ها ملزم به ثبت شدند، بیش از 3 میلیون استعلام موفق در سامانه تیتک ثبت شده و دقیقا مشخص است که هر قوطی شیرخشک در چه داروخانه ای و در چه تاریخ و ساعتی و با چه کد ملی ثبت شده است.

معاون فنی دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: قبلا، با توجه به اینکه به شیرخشک یارانه تعلق می گرفت، احتمال خارج شدن از زنجیره وجود داشت و با اجرای این طرح از قاچاق معکوس شیرخشک جلوگیری شده است.

زمانی با بیان اینکه طبق مصوبه قانونی باید به هر نوزاد زیر 2 سال 20 قوطی شیرخشک در ماه داده شود، افزود: قبلا محدودیت هایی در توزیع وجود داشت که حالا این محدودیت ها نیز در حال برطرف شدن است.

از این تعداد 10 قوطی یارانه ای و 10 قوطی به صورت آزاد در اختیار خانواده قرار می گیرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه هر نوزاد چند قوطی شیرخشک در ماه است؟

سهمیه هر نوزاد چند قوطی شیرخشک در ماه است؟