مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 17:152023-12-09اقتصادي

تشدید اختلاف ها در کنفرانس اقلیمی دبی بر سر حذف سوخت های فسیلی


به دنبال انتشار پیش نویس توافق کنفرانس تغییرات آب وهوایی دبی که در آن از حذف سوخت های فسیلی گفته شده و نامه دبیرکل اوپک به کشورها برای مخالفت با آن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، اوپک تلاش می کند تا اعضا و هم پیمانان تولیدکننده نفت خود را برای رد هر پیش نویسی در خصوص حذف تدریجی سوخت های فسیلی در کنفرانس تغییرات آب وهوایی دبی (COP28) متحد کند.

کارشناسان معتقدند، هر گونه توافقی برای حذف سوخت های فسیلی در بیانیه پایانی کاپ 28، اختلافات بر سر آینده نفت و گاز را عمیق تر خواهد کرد.

از آنجایی که دانشمندان اقدامات بلندپروازنه ای برای جلوگیری از بدتر شدن تغییرات آب وهوایی دارند، تقریبا 80 کشور در این کنفرانس هستند که خواستار توافقی برای پایان دادن به استفاده از سوخت های فسیلی هستند.

آخرین پیش نویس منتشره این کنفرانس که می تواند توافق نهایی COP28 باشد، روز جمعه منتشر شد و شامل گزینه هایی برای انجام این موضوع بوده است.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در نامه ای به اعضای این سازمان از جمله امارات به عنوان میزان این کنفرانس نوشت: به نظر می رسد فشار بی رویه و نامتناسب علیه سوخت های فسیلی به اوج خود رسیده و عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید اختلاف ها در کنفرانس اقلیمی دبی بر سر حذف سوخت های فسیلی

تشدید اختلاف ها در کنفرانس اقلیمی دبی بر سر حذف سوخت های فسیلی