مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 09:502023-12-07اقتصادي

پیشرفت 31 درصدی سد ماشکید سفلی در سراوان


مدیر عامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سد «ماشکید سفلی» در سراوان به منظور تأمین آب آشامیدنی این شهرستان و سیرکان در حال اجراست و 31 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر عامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سد ماشکید سفلی در سراوان به منظور تأمین آب آشامیدنی این شهرستان و سیرکان در حال اجراست و 31 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدامین بارانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ساخت سد ماشکید سفلی در 55 کیلومتری جنوب شرقی سراوان واقع در سیستان و بلوچستان با هدف بهره برداری از جریان های سطحی به منظور تأمین آب آشامیدنی این شهر، توسعه کشاورزی، جلوگیری از خطر سیلاب های فصلی، اشتغالزایی، ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان، بهبود آبیاری 435 هکتار از اراضی کشاورزی و جلوگیری از خروج مقادیر زیادی از رواناب های فصلی آغاز شد.

وی با اشاره به ویژگی های این سد افزود: سد ماشکید سفلی از نوع بتن غلطکی با طول تاج یک هزار و 454 متر، عرض تاج هشت متر و ارتفاع 38 متر از پی است.

مدیر عامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به حجم مخزن 152 میلیون مترمکعبی این سد بیان کرد: مبلغ اولیه قرارداد سه هزار و 72 میلیارد ریال بوده که تاکنون 2 هزار و 901 میلیارد ریال آن هزینه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 31 درصدی سد ماشکید سفلی در سراوان

پیشرفت 31 درصدی سد ماشکید سفلی در سراوان