مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 16:302023-11-25سياسي

تولید سامانه ای برای استخراج پارامترهای جو بالا در کشور


با حمایت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، رادیو سوند دیجیتال با قابلیت اندازه گیری پارامترهای جو فوقانی زمین توسط یکی از شرکت های دانش بنیان طراحی و تولید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شروین امیری، رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: محصولی که در این شرکت دانش بنیان روی آن کار می کنیم، پروژه ای به نام رادیو سوند دیجیتال است که با حمایت های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری فرآیند تولید این محصول برای نخستین بار در کشور در حال انجام است.

در واقع از فاز پژوهشی تا تولید نیمه صنعتی و صنعتی این محصول، برای اولین بار در کشور توسط این مجموعه در حال انجام است.

وی، کاربرد اصلی این سامانه دانش بنیان را در حوزه استخراج پارامترهای جو بالا دانست و تصریح کرد: این سامانه پارامترهایی مانند فشار هوا، سرعت باد، جهت باد، دما و رطوبت را از سطح زمین تا ارتفاع 30 کیلومتری از جو زمین اندازه گیری و اطلاعات مربوطه را ارسال می کند.

سپس اطلاعات دریافت شده در ایستگاه زمینی تجزیه و تحلیل شده، به صورت کدهای بین المللی درمی آیند و در شبکه هواشناسی دنیا ارسال می شوند.

وی با بیان اینکه این سامانه محصولی یکبار مصرف است و سالانه تعداد زیادی از آن متناسب با تعداد فرودگاه های کشور استفاده می شود، تصریح کرد: از آنجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سامانه ای برای استخراج پارامترهای جو بالا در کشور

تولید سامانه ای برای استخراج پارامترهای جو بالا در کشور