مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 20:102023-12-16اقتصادي

اختصاص درصدی از درآمد آب به استان های زاگرس نشین باعث تحول این مناطق می شود


اختصاص درصدی از درآمد آب به استان های زاگرس نشین باعث تحول در این مناطق می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استان های زاگرس نشین چهارمحال و بختیاری گفت: در کمیته های این ستاد باید طوفان ذهنی شکل بگیرد و نظرات به صورت دقیق و تخصصی ارائه شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان های زاگرس نشین، ادامه داد: محور این ستاد، ایجاد اشتغال است چرا که با اشتغال زایی آسیب های اجتماعی و مهاجرت کاهش پیدا می کند.

وی با اشاره به ظرفیت آبی استان های زاگرس نشین، افزود: اگر درصدی از درآمد انتقال آب برای محرومیت زدایی این استان ها به کار گرفته شود، باعث تحول در این مناطق می شود.

حیدری اضافه کرد: جنگل های بلوط سرمایه استان های زاگرس نشین است و درصدی از آن ها در چهارمحال و بختیاری آسیب دیده است و باید بررسی کرد چه اقداماتی را می توان در راستای احیای جنگل های بلوط انجام داد.

وی با اشاره به توپوگرافی کوهستانی چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: ما نباید انتظار توسعه کشاورزی و شیلات به مساحت استان های دیگر داشته باشیم اما می توانیم با اقداماتی از جمله قرار دادن کالاهایی نظیر بادام، ماهی و گیاهان دارویی در زنجیره ارزش غذا باعث تحول در اقتصاد استان شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص درصدی از درآمد آب به استان های زاگرس نشین باعث تحول این مناطق می شود

اختصاص درصدی از درآمد آب به استان های زاگرس نشین باعث تحول این مناطق می شود