مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 11:152024-01-10بين الملل

قرقیزستان2023؛ از تعاملات منطقه ای تا ساخت «شهر آسمان» و فیلترینگ «تیک تاک»


در سال گذشته میلادی در قرقیزستان رویدادهای مختلفی صورت گرفت که نشست سران آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا، تحریمات آمریکا، امضا تفاهم نامه تعهدات ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، برگزاری نشست سران آسیای مرکزی - اتحادیه اروپا در بیشکک، تحریم برخی شرکت های قرقیزی و تاجیکی توسط آمریکا و آغاز ساخت آسمان مدرن ترین شهر قرقیزستان از جمله مهم ترین رویدادهای سال گذشته میلادی در این کشور بودند.

*** میزبانی نشست سران آسیای مرکزی - اتحادیه اروپا دومین نشست سران اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی در شهر چالپان آته قرقیزستان در تاریخ 2 تا 3 ژوئن برگزار شد.

سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان، قاسم جومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان، نورمحمد امانپسوف معاون نخست وزیر ترکمنستان و چارلز میشل رییس شورای اروپا در این نشست شرکت خواهند کرد.

*** تحریم برخی شرکت های قرقیزی و تاجیکی وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت هایی از قرقیزستان و تاجیکستان به دلیل عرضه دیسک درایو و قطعات هواپیما به روسیه اعمال کرده است.

لازم به ذکر است که پیش از این 4 شرکت دیگر از این کشورهای آسیای مرکزی به دلیل همکاری با روسیه در فهرست تحریم های دولت آمریکا قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرقیزستان2023؛ از تعاملات منطقه ای تا ساخت «شهر آسمان» و فیلترینگ «تیک تاک»

قرقیزستان2023؛ از تعاملات منطقه ای تا ساخت «شهر آسمان» و فیلترینگ «تیک تاک»