مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 16:552024-02-01بين الملل

هشدار پکن به کی یف درباره آسیب به روابط دوجانبه


منابع آگاه اوکراینی به رویترز گفتند چین خطاب به اوکراین هشدار داده به دلیل اقدام کی یف مبنی بر آنکه برخی شرکت های چینی را «حامیان بین المللی جنگ» خوانده، - منابع آگاه اوکراینی به رویترز گفتند چین خطاب به اوکراین هشدار داده به دلیل اقدام کی یف مبنی بر آنکه برخی شرکت های چینی را حامیان بین المللی جنگ خوانده، روابط دوجانبه پکن-کی یف می تواند آسیب ببیند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابع آگاه اوکراینی می گویند این هشدار در ماه گذشته میلادی در جریان نشست سفیر چین در اوکراین با مقامات دولت این کشور عنوان شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که هنوز وزارت امور خارجه چین، سفارت چین در کی یف و وزارت امور خارجه اوکراین به درخواست برای اظهار نظر پاسخی نداده اند.

پکن روابط نزدیکی با مسکو دارد و تاکنون انتقادی از عملیات نظامی روسیه نداشته اما همواره بر حاکمیت و تمامیت ارضی تمامی کشورها تاکید می کند و هم چنین پیشنهاد میانجیگری برای حل وفصل این درگیری را داده است.

اوکراین 48 شرکت در سطح جهان از جمله 14 شرکت چینی را به عنوان حامیان بین المللی جنگ فهرست کرده و ادعا می کند که فعالیت های تجاری آن ها به طور غیرمستقیم به تلاش های جنگی روسیه کمک می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار پکن به کی یف درباره آسیب به روابط دوجانبه

هشدار پکن به کی یف درباره آسیب به روابط دوجانبه