مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 بهمن 1402 ساعت 11:052024-02-05اقتصادي

توضیحات اسلامی درباره افتتاح چند طرح هسته ای در اصفهان


رییس سازمان انرژی اتمی گفت که افتتاح خط تولید نیمه صنعتی گاز هگزافلوراید تلوریم، یک زنجیره ارزش فوق العاده و تبلور عینی اقتصاد دانش بنیان است.

- رییس سازمان انرژی اتمی گفت که افتتاح خط تولید نیمه صنعتی گاز هگزافلوراید تلوریم، یک زنجیره ارزش فوق العاده و تبلور عینی اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح و راه اندازی چند طرح در سایت هسته ای اصفهان گفت: امروز خط تولید نیمه صنعتی گاز هگزافلوراید تلوریم راه اندازی می شود.

این گاز ماده اصلی ورودی برای تولید ید 131 است که برای تشخیص و درمان تیرویید استفاده می شود.

ما حدود 230 ایزوتوپ پایدار داریم که فرایند جداسازی آن موجب می شود انواع و اقسام مواد مورد نیاز در بخش صنعتی و پرشکی را تولید کنیم.

وی ادامه داد: در یک عملیات تحقیقاتی فشرده و توسعه صنعتی طی یک سال این کار انجام شده است و ظرفیت تولید امروز در یک پایلوت نیمه صنعتی نیاز کشور را پاسخ می دهد و می توان البته این خط تولید را گسترش داد تا جنبه صادراتی هم پیدا کند.

رییس سازمان انرژی اتمی هم چنین از بتن ریزی راکتور 10 مگاواتی در اصفهان خبر داد و گفت: این اولین پروژه راکتور 10 مگاواتی است که صد در صد با توان داخلی ساخته می شود و سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و امروز بتن ریزی آن انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات اسلامی درباره افتتاح چند طرح هسته ای در اصفهان

توضیحات اسلامی درباره افتتاح چند طرح هسته ای در اصفهان