مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1402 ساعت 12:102024-03-02سياسي

یزدی ها «مقتصد» هستند ولی «خسیس» نه


محقق و پژوهشگر حوزه فرهنگ عامه یزد با برشمردن ویژگی‎ها و سبک زندگی یزدی ها، «پشتکار، قناعت و سخت کوشی» را از شاخصه‎های بارز و عوامل موفقیت مردم دارالعباده در طول ادوار گذشته می‎داند.

- ایسنا/یزد محقق و پژوهشگر حوزه فرهنگ عامه یزد با برشمردن ویژگی‎ها و سبک زندگی یزدی ها، پشتکار، قناعت و سخت کوشی را از شاخصه‎های بارز و عوامل موفقیت مردم دارالعباده در طول ادوار گذشته می‎داند.

حسین مسرّت در گفت وگو با ایسنا، راجع به وجوه مشخصه ی یزدی ها، اظهار می‎کند: یزدی ها در ادوار گوناگون تاریخ، آن چنان که در نزد اهل قلم هم آمده و آنچه معروف است، مردمی مقتصد بودند البته این مقتصد بودن به معنی خسیس بودن نیست چرا که یزدی ها مثلاً در مسافرت پول خرج کن ترین ها هستند.

وی با اشاره به ضرب المثل معروف حساب به دینار، بخشش به خروار ، می‎گوید: در واقع یزدیها به این دلیل مقتصد هستند که قدر چیزی که دارند را خوب می دانند و شاید بتوان این موضوع را نهادینه شدن این باور در یزدی ها که وقتی آب را با مشقت مثلاً با حفر چاه چهل گز(چهل متری) درمی‎آورند، قدر همین آب را می‎دانستند، مرتبط دانست.

وی ادامه می‎دهد: شاید به همین دلیل نیز باشد که بزرگ ترین ثروتمندان و تجار ایران و بعضاً در برخی کشورهای دیگر نیز یزدی هستند چرا که اقتصاد به معنی قدر چیزی را دانستن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزدی ها «مقتصد» هستند ولی «خسیس» نه

یزدی ها «مقتصد» هستند ولی «خسیس» نه