مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403 ساعت 14:302024-04-21اقتصادي

چاهداران خراسان شمالی مصرف آب را مدیریت کنند


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به کم بارشی سال های اخیر و محدودیت منابع آب استان، بر ضرورت مدیریت مصرف این منابع به ویژه در بخش آب های زیرزمینی و چاه های آب کشاورزی تاکید کرد و خواستار مدیریت مصرف توسط چاهداران استان شد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به کم بارشی سال های اخیر و محدودیت منابع آب استان، بر ضرورت مدیریت مصرف این منابع به ویژه در بخش آب های زیرزمینی و چاه های آب کشاورزی تاکید کرد و خواستار مدیریت مصرف توسط چاهداران استان شد.

وحید واسطه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ضروری است که چاهداران استان قبل از اقدام به هرگونه کشت، از میزان آب موجود و مندرج در پروانه قانونی خود مطلع باشند.

وی بیان کرد: پیش تر اطلاع رسانی لازم به همه چاهداران استان مبنی بر محدویت منابع آب و ساز و کار مدیریت توامان آب و برق چاه های کشاورزی انجام شده و با توجه به شمارشگرهای هوشمند آب و برق نصب شده روی چاه های کشاورزی، به محض اتمام مصرف سهمیه آب تعیین شده، برق چاه های کشاورزی قطع می شود و تا سال آبی آینده قابل شارژ نخواهد بود.

واسطه توضیح داد: در مواردی ممکن است کل سهمیه آب تعیین شده برای برداشت چاه مصرف نشده باشد، اما برق چاه به دلیل اتمام سهمیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاهداران خراسان شمالی مصرف آب را مدیریت کنند

چاهداران خراسان شمالی مصرف آب را مدیریت کنند