مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1403 ساعت 08:202024-06-01فرهنگي

رمزگشایی از سکه های شاهان محلی پارس (+عکس)


سکه های اشکانی، ساسانی و شاهان محلی پارس در موزه  تخت جمشید، سال 1402 در قالب طرحی بررسی و مطالعه شد که نتیجه آن در نشست تخصصی پژوهشکده زبان شناسی، - کتیبه ها و متون به بحث گذاشته شد.

پژوهشگران با بررسی سکه های موزه تخت جمشید به یافته های تازه ای درباره شاهان محلی پارس از قرن سوم پیش از میلاد دست یافتند.

پژوهش روی این سکه ها، نام تعدادی از شاهان محلی را که در نوشته های تاریخی اشاره ای به آنها نشده است، آشکار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سکه های اشکانی، ساسانی و شاهان محلی پارس در موزه  تخت جمشید، سال 1402 در قالب طرحی بررسی و مطالعه شد که نتیجه آن در نشست تخصصی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون به بحث گذاشته شد.

مطالعات سکه ها به ویژه دوره فرترکه و شاهان محلی پارس برای مورخان این دوره همواره موضوعی مهم بوده و ناگفته های بسیاری از آن دوره فاش می کند.

در این بررسی پژوهشگران ضمن تهیه شناسنامه برای سکه های موزه تخت جمشید، به اطلاعات تازه ای درباره شاهان محلی پارس دست یافتند.

آزاده حیدرپور ـ عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان شناسی، کتیبه ها و متون ـ که این طرح را به پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان فارس انجام داده است، درباره روند بررسی این پژوهش گفت: در ابتدای کار عکس های موجود از این سکه ها با معیارهای استاندارد همخوانی زیادی نداشت که خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمزگشایی از سکه های شاهان محلی پارس (+عکس)

رمزگشایی از سکه های شاهان محلی پارس (+عکس)