مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1403 ساعت 18:452024-06-16بين الملل

مرگ 6 حاجی بر اثر گرمازدگی


هشدار مقامات سعودی درباره افزایش دمای هوا در طول حج درحالی جدی تر شده که از مرگ 6 حاجی بر اثر گرمازدگی خبر داده شده است.

- هشدار مقامات سعودی درباره افزایش دمای هوا در طول حج درحالی جدی تر شده که از مرگ 6 حاجی بر اثر گرمازدگی خبر داده شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقامات عربستان سعودی هشدار داده اند که ممکن است دمای هوا در طول مناسک حج به 48 درجه سانتیگراد (118 درجه فارنهایت) برسد.

بر این اساس، خبرگزاری سی ان ان یکشنبه 26 خردادماه، درحالی که زائران در کنار کوه رحمت (جبل الرحمه) و در صحرای عرفات گردهم آمده بودند، از مرگ 6 زائر بر اثر گرمازدگی اطلاع داد.

وزارت امور خارجه اردن اعلام کرده است هر 6 کشته، اتباع اردنی بودند و در حال هماهنگی با مقامات سعودی در جده برای انجام مراحل دفن و انتقال احتمالی اجساد آنها به اردن است.

با این وجود، خواهرزاده یکی از متوفیان به سی ان ان عربی گفته است که یکی از خویشاوندانش در کوه عرفات مرده و در عربستان سعودی به خاک سپرده شده است.

اردن پیش از این گفته بود امسال بیش از 4000 زائر در قالب کاروان های رسمی در حج حضور دارند، اما وزارت امور خارجه عربستان تصریح کرده است 6 نفری که جان باختند جزو کاروان و یا گروه های رسمی اردن نبودند و آنها مجوز حج معتبر برای ادای زیارت نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 6 حاجی بر اثر گرمازدگی

مرگ 6 حاجی بر اثر گرمازدگی