مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1403 ساعت 10:402024-05-27سياسي

وضعیت فوق العاده در کالدونیای جدید لغو می شود


پس از دو هفته شورش در نومئا و اطراف آن، کاخ الیزه اعلام کرد وضعیت اضطراری صبح فردا در کالدونیای جدید لغو می شود، گرچه وضعیت در چندین محله همچنان ملتهب است.

- پس از دو هفته شورش در نومئا و اطراف آن، کاخ الیزه اعلام کرد وضعیت اضطراری صبح فردا در کالدونیای جدید لغو می شود، گرچه وضعیت در چندین محله همچنان ملتهب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناآرامی های کالدونیای جدید بر سر اصلاحات انتخاباتی بحث برانگیز، لایحه ای که اخیراً توسط پارلمان فرانسه در پاریس تصویب شد، به وجود آمد که به فرانسوی های غیر کالدونیایی اجازه می دهد که اگر به مدت 10 سال در کالدونیای جدید زندگی کنند، می توانند در انتخابات استانی شرکت کنند؛ اقدامی که برخی رهبران محلی و استقلال طلبان می گویند که آرای بومی مردم کاناک را کم رنگ می کند.

کاخ الیزه حالا در بیانیه ای عنوان کرده لغو اقدامات فوق العاده برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است تا به این ترتیب شرایط برای برگزاری جلسات مختلف میان طرفداران استقلال و جابه جایی مردم فراهم شود.

به نقل از لوسوآر، هم زمان، الیزه از اعزام هفت واحد نیروی گشتی اضافی یا 480 ژاندارم در ساعات آینده به این منطقه برون مرزی تحت حاکمیت فرانسه خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت فوق العاده در کالدونیای جدید لغو می شود

وضعیت فوق العاده در کالدونیای جدید لغو می شود