مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 ساعت 14:052024-05-29بين الملل

صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام «آب در هاون کوبیدن» است


اگر هدف تروییکای اروپا و آمریکا در شورای حکام همکاری بیشتر ایران با آژانس است، راه آن صدور قطعنامه نیست، چراکه تجربه قطعنامه های قبلی نشان داده که این اقدام به شدت سطح همکاری و تعامل متقابل میان ایران و آژانس را کاهش می دهد.

- صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آب در هاون کوبیدن است اگر هدف تروییکای اروپا و آمریکا در شورای حکام همکاری بیشتر ایران با آژانس است، راه آن صدور قطعنامه نیست، چراکه تجربه قطعنامه های قبلی نشان داده که این اقدام به شدت سطح همکاری و تعامل متقابل میان ایران و آژانس را کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آخرین بار سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به عنوان اعضای برجام به همراه آمریکا، در آبان ماه 1401 علیه ایران قطعنامه ای صادر کردند تا تهران را به همکاری بیشتر با آژانس بین المللی انرژی اتمی وادارند، اما این قطعنامه با واکنش تند ایران مواجه شد و ایران برای اولین بار غنی سازی 60 درصدی اورانیوم خود در سایت فردو را کلید زد و این پاسخی قابل پیش بینی به تلاش آمریکا و تروییکای اروپا در شورای حکام جهت افزایش تنش ها پیرامون مساله هسته ای ایران بود.

در خرداد 1401 نیز علیه ایران در شورای حکام قطعنامه صادر شده بود که در آن مقطع نیز ایران در واکنش به آن فعالیت تعدادی از دوربین های فراپادمانی آژانس را متوقف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام «آب در هاون کوبیدن» است

صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام «آب در هاون کوبیدن» است