مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 خرداد 1403 ساعت 13:552024-05-28بين الملل

مذاکرات پنج جانبه درباره طرح بازگشایی گذرگاه رفح


پس از انتشار اخباری مبنی بر ارائه پیشنهاد مدیریت گذرگاه رفح به تشکیلات خودگردان فلسطین، منابع رسانه ای از مذاکرات پنج جانبه در این رابطه خبر دادند.

- پس از انتشار اخباری مبنی بر ارائه پیشنهاد مدیریت گذرگاه رفح به تشکیلات خودگردان فلسطین، منابع رسانه ای از مذاکرات پنج جانبه در این رابطه خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع فلسطینی نوشت: مذاکرات پیشرفته ای میان مصر، اسراییل، اتحادیه اروپا، تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا در خصوص توافق پیشنهادی برای مدیریت گذرگاه رفح در حال انجام است.

بر اساس توافق صورت گرفته میان طرف های مذکور، تشکیلات خودگردان فلسطین گذرگاه رفح را مدیریت و رژیم صهیونیستی از طریق دوربین ها بر آن نظارت خواهد کرد و اتحادیه اروپا نیز حضور خواهد داشت و بر فعالیت این گذرگاه نظارت خواهد کرد.

روزنامه الاخبار لبنان در این باره گزارش داد قرار است طی روزهای آینده یک هیئت بلندپایه آمریکایی با هدف بررسی سازوکار بازگشایی مجدد گذرگاه رفح وارد قاهره شود و با مقامات مصر در این باره رایزنی کند.

الاخبار نوشت: هیئت آمریکایی باید میان مصر و اسراییل در رفت و آمد باشد تا با مقامات هر دو طرف گفت وگو کند و دیدگاهی درباره شروع مجدد فعالیت در گذرگاه رفح ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات پنج جانبه درباره طرح بازگشایی گذرگاه رفح

مذاکرات پنج جانبه درباره طرح بازگشایی گذرگاه رفح