مطالب مرتبط:
تاثیر شیردهی بر سلامت مادر/2
فوایدی که شیردهی برای بدن مادر دارد
فواید تغذیه با شیر مادر برای مادر و نوزاد
ترویج تغذیه با شیر مادر نیازمند فرهنگسازی غیر مستقیم است/ضرورت تبیین اثرات مخرب تغذیه نوزاد با شیرخشک برای زوجین و مادران
شیر مادر چه فوایدی برای نوزاد دارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1403 ساعت 11:202024-08-04پزشكي

مزایای شیردهی برای مادر و نوزاد


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه مادرانی که به نوازدان شان شیر می دهند، روزانه 480 کالری مصرف می کنند، گفت: تامین سلامت قلب و عروق از مهم ترین منافع شیردهی برای مادران است، - از سوی دیگر شیردهی احتمال دیابت در مادران را کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر راحله درفشی اظهار داشت: بهترین تغذیه برای هر شیرخواری، شیر مادر است که منافع زیادی برای سلامتی مادر و نوزاد دارد.

شیرخوارانی که تا شش ماهگی تنها از شیر مادر استفاده می کنند، اسهال، عفونت های تنفسی، عفونت های گوش و عفونت ادراری کمتری را تجربه می کنند و همچنین احتمال عفونت های خونی و مننژیت و مرگ و میر نوزادی خیلی کم می شود.

وی اثرات مفید تغذیه با شیر مادر را محدود به دوران شیرخوارگی ندانست و افزود: اطفال و نوزادانی که از شیر مادر بهره مند می شوند، بیماری های دیابت نوع 1 و 2، چاقی، هایپرکلسترومی و حتی احتمال لنفوما، سرطان خون و بیماری های روده ای در سنین بالاتر در آنها کمتر است.

درفشی خاطرنشان کرد: آلرژی ها، حساسیت ها، اسهال، بروز ضایعات پوستی، خس خس سینه، تنگی نفس، رفلاکس و بازگشت شیر در اطفال و نوزادانی که از شیر خشک و مصنوعی استفاده می کنند، به مراتب بیشتر از نوزادانی است که با شیر مادر تغذیه می کنند.


برچسب ها: مادر - شیر مادر - عفونت - نوزاد - عضو هیات علمی دانشگاه - مادران - احتمال
آخرین اخبار سرویس:

مزایای شیردهی برای مادر و نوزاد

مزایای شیردهی برای مادر و نوزاد