مطالب مرتبط:
اجرای پروژه های زیربنایی در بنادر کشور به ارزش 148 همت
معلمان پاسدار ارزش های اسلامی باشند
اجرای پروژه های زیربنایی در بنادر کشور به ارزش 148 همت
ارزش سهام عدالت امروز شنبه 20 مرداد 1403 + جدول
ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان به 193 همت رسید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مرداد 1403 ساعت 19:352024-08-10اقتصادي

تکمیل زنجیره ارزش در گرو پتروپالایشگاه ها


وی یکی از دلایل اجرا نشدن قوانین فوق نامناسب بودن ساختار های اداری در این صنعت دانست و افزود: به طور مثال بهینه سازی مصرف سوخت، شرکتی است ذیل شرکت ملی نفت ایران که خود، زیرمجموعه وزارت نفت است؛ این شرکت باید مستقل و زیر نظر ریاست جمهوری اداره شود یا راهکار دیگر این است که دستگاه های نظارتی و قضایی، ورود جدی تری به نظارت بر اجرای قوانین در این حوزه داشته باشند.

  مختار علت سودده نبودن برخی پالایشگاه های بزرگ را میزان پایین ضریب پیچیدگی آنها دانست و گفت: یکی از مهم ترین دلایل این موضوع، فقدان واحد های کاتالیستی فناورانه است؛ واحد هایی که بتوانند از نفت خام، مستقیما مواد شیمیایی یا فرآورده های پتروشیمی پایه یا میانی را تولید کنند.

هرچه به سمت واحد های پیچیده تر برویم، ارزش پالایشگاه افزایش می یابد، اما از آنجایی که در گذشته، اولویت اصلی پالایشگاه، تولید بیشتر بنزین و گازوییل بوده، به این سمت حرکت نکرده ایم.

  فناوری های نوین و پتروپالایشگاه ها؛ دو بال برون رفت از وضعیت موجود   این کارشناس صنعت نفت گفت: در خصوص فناوری، شرکت های بزرگ و توسعه ای باید به علم و فناوری بومی اعتماد و زنجیره ارزش را تکمیل کنند تا کارگاه های خرد، متوسط و کلان شکل بگیرند و در نهایت، کالا هایی با ارزش افزوده بیشتر تولید شوند.


برچسب ها: پالایشگاه - شرکت ملی نفت ایران - دستگاه های نظارتی - پتروپالایشگاه ها - بهینه سازی مصرف - پتروپالایشگاه - قوانین
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل زنجیره ارزش در گرو پتروپالایشگاه ها

تکمیل زنجیره ارزش در گرو پتروپالایشگاه ها