مطالب مرتبط:
معاون علوم پزشکی همدان: 75 درصد مبتلایان به تب دِنگی بدون علامت هستند
پشه آئدس عامل 4 بیماری | 80 درصد مبتلایان تب دنگی علائم خفیف دارند
80 درصد مبتلایان تب دنگی علائم خفیف دارند
انسان عامل 95 درصد آتش سوزی های جنگل اولنگ
63 درصد بودجه شهرداری بوشهر در حوزه عمران و خدمات شهری است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1403 ساعت 15:452024-07-24پزشكي

75 درصد مبتلایان به تب دِنگی بدون علامت هستند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 75 درصد مبتلایان به تب دنگی دارای علائم نشان دهنده مبتلا به این بیماری نیستند و در 25 درصد باقی مانده علائم خفیف و متوسط شامل تب، سر درد، بدن درد و علائم آنفلوآنزا رخ می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی با بیان اینکه تب دنگی وارد کشور شده، اما در استان همدان این پشه شناسایی نشده است افزود: تخم این پشه در آب گلدان، آب راکد و آب قوطی قابلیت تکثیر دارد همچنین این نوع پشه بسیار به لاستیک خودرو علاقه مند است و در محل های انبار لاستیک که کمی هم آب به داخل شان نفوذ کرده به راحتی به تخم ریزی و تکثیر می پردازند.

او درباره راه های پیشگیری از نیش پشه تصریح کرد: از لباس های آستین بلند و شلوار بلند، پشه بند در هنگام خواب و از مواد دافع حشرات استفاده کنید و آب های راکد را از بین ببرید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:، اما از این 25 درصد تعدادی دچار علائم شدید نظیر ضایعات پوستی، سرد درد شدید، درد پشت کره چشم، درد های استخوانی و عضلانی شدید و حتی علائم خونریزی دهنده و در نهایت مرگ می شوند که نگران این طیف هستیم.


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی - معاون بهداشتی - دانشگاه علوم - دانشگاه علوم پزشکی همدان - استان همدان - علوم پزشکی - خبرگزاری صدا و سیما
آخرین اخبار سرویس:

75 درصد مبتلایان به تب دِنگی بدون علامت هستند

75 درصد مبتلایان به تب دِنگی بدون علامت هستند