مطالب مرتبط:
آماده باش مدیریت بحران اصفهان با تشدید شرایط گردوغبار
آماده باش مدیریت بحران اصفهان با تشدید شرایط گرد و غبار
آماده باش مدیریت بحران با تشدید شرایط گرد و غبار
مدیریت بحران در اصفهان باز هم در وضعیت آماده باش
تنها راه حل بحران اوکراین از نگاه چین
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1403 ساعت 13:002024-07-30اقتصادي

بحران آب در فارس تشدید شد


مدیرعامل شرکت آبفای فارس با اشاره به هشدار بحران آب در استان گفت: 41 درصد از آب استحصال شده در فارس هدر می رود این در حالی است که استان با تنش آبی در 53 شهر و 692 روستا مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی شبانی با اشاره به مصرف بالای آب در فارس و وجود تعداد قابل توجهی مشترک پرمصرف آب اظهارداشت: حدود 48 درصد از جمعیت استان با تنش آبی مواجه هستند، نیازداریم رسانه ها بر لزوم فرهنگ سازی و کاهش سرانه مصرف آب در استان فارس اطلاع رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای فارس اضافه کرد: شرکت آبفای فارس بالغ بر یک میلیون و 150 هزار مشترک دارد که با استفاده از 1200 حلقه چاه، 120 رشته قنات و چشمه و منابع آب سطحی (سدها)، آب مورد نیاز استان را تأمین می کند.

وی جمعیت تحت پوشش این شرکت را بالغ بر 3 میلیون و 400 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 85 درصد از کل آب شرب مورد نیاز این جمعیت از محل منابع زیرزمینی و 15 درصد از منابع سطحی تأمین می شود.

شبانی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در فارس حدود 200 لیتر بوده و در مقایسه با میانگین جهانی بسیار بالاتر است، افزود: از کل مشترکان تحت پوشش شرکت آبفای فارس، تقریباً 48 درصد بیش از الگو، آب مصرف می کنند و مصرف 47 درصد از آنها در حد الگوی تعیین شده قرار می گیرد.


برچسب ها: شرکت آبفای فارس - فارس - استان - شرکت - مدیرعامل - درصد - منابع
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب در فارس تشدید شد

بحران آب در فارس تشدید شد