مطالب مرتبط:
داروهای ممنوعه مسافران اربعین/ممنوعیت حمل دارو های صرع و سرطان
جانشین بیرانوند ساز جدایی زد
سازمان غذا و دارو، این کرم ها را غیرمجاز اعلام کرد
روز سرنوشت ساز بیرانوند فرا رسید (عکس)
داروی هموفیلی با دو ماه تاریخ انقضا در گمرک مانده/ بار ناهماهنگی نهادهای نظام سلامت روی دوش بیماران است/ فوت سه بیمار در سه ماه گذشته از کمبود دارو
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مرداد 1403 ساعت 15:152024-08-16اقتصادي

ابطال چندین باره شرط دارو ساز بودن موسس داروخانه


معاون امور قضایی دیوان عدالت اداری از رای این دیوان به ابطال شرط داروساز بودن موسس داروخانه در پی شکایت سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

مهدی فرد محمدیان معاون امور قضایی دیوان عدالت اداری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما درباره صدور بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو مبنی بر ابطال رای داروساز بودن موسس داروخانه گفت: قانون گذار برای دسترسی مردم به دارو و افزایش تعداد داروخانه ها، تقاضای تاسیس داروخانه را مشروط به داروساز بودن موسس، نکرده است.

معاون امور قضایی دیوان عدالت اداری افزود: علت این است که امور فنی داروخانه را مسئول فنی انجام می دهد که برای احراز صلاحیت ایشان پروانه جداگانه ای صادر می شود.

محمدیان با اشاره به اینکه داروخانه بدون حضور مسئول فنی، نمی تواند پروانه بهره برداری بگیرد، گفت: با ایجاد فضای رقابتی، کیفیت ارائه دارو از داروخانه ها نیز ارتقا می یابد.

معاون امور قضایی دیوان عدالت اداری با اشاره به شکایت سازمان بازرسی کل کشور به آیین نامه سال 1400 وزارت بهداشت به علت قید دوباره این شرط، گفت: بیشتر اعضای هیئت عمومی دیوان به ابطال بند آیین نامه رای دادند و به علت مغایرت صریح با قانون و نتایج آن که ادعا می شود مغایر با سلامت عموم مردم است چند نکته مطرح است اول اینکه برای داروسازانی که امکان ایجاد داروخانه ر


برچسب ها: داروخانه - دارو - دیوان عدالت اداری - دیوان عدالت - عدالت اداری - معاون امور - داروخانه ها
آخرین اخبار سرویس:

ابطال چندین باره شرط دارو ساز بودن موسس داروخانه

ابطال چندین باره شرط دارو ساز بودن موسس داروخانه