مطالب مرتبط:
رونق اشتغال زنان در «بخش خصوصی» در شمال کشور
کشت 100 هکتاری علوفه سورگوم در قزوین
اشتغال پایدار، مولد و علمی در زندان ها ایجاد شود
کشت نیشکر در خوزستان
ایجاد اشتغال در پارک علم و فناوری خراسان بیشتر از کارخانه فولاد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1403 ساعت 17:202024-08-20اقتصادي

70 نوع اشتغال در کنار کشت پنبه ایجاد می شود


«علی نادری» معاون پژوهش انتقال یافته های مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، گفت: پنبه یکی از مهمترین محصولات تابستانه و از محصولات استراتژیک کشور است و بیش از 70 نوع اشتغال در کنار آن صورت می گیرد.

- معاون پژوهش انتقال یافته های مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران 70 نوع اشتغال در کنار کشت پنبه ایجاد می شود ایسنا/تهران علی نادری معاون پژوهش انتقال یافته های مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، گفت: پنبه یکی از مهمترین محصولات تابستانه و از محصولات استراتژیک کشور است و بیش از 70 نوع اشتغال در کنار آن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر، 15 رقم پنبه معرفی شده است، بیان کرد: یکی از کارهای تحقیقاتی ما در خصوص پنبه، معرفی رقم برای اقلیم های مختلف است و باید ژنتیک های برتر کشف شود تا بتوانیم الگوهای برتر را ارائه دهیم.

نادری با اشاره به تولید پنبه با دو رویکرد ایجاد مقاومت در برابر تنش های محیطی و با کیفیت بالا، گفت: مقاومت پنبه ها در گذشته در خصوص ویژگی های خشکی و برخی آفات بوده است و اکنون مقاومت شوری و برداشت ماشینی نیز به آن اضافه شده است.

معاون پژوهش انتقال یافته های مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران، تولید هسته های اولیه بذری در سال را 500 کیلو برای هر رقم پنبه عنوان کرد و بیان کرد: هسته های اولیه بذر پنبه به شرکت ها تحویل داد


برچسب ها: مرکز تحقیقات کشاورزی - مرکز تحقیقات - محصولات استراتژیک - معاون پژوهش - استان تهران - پنبه - تحقیقات
آخرین اخبار سرویس:

70 نوع اشتغال در کنار کشت پنبه ایجاد می شود

70 نوع اشتغال در کنار کشت پنبه ایجاد می شود