مطالب مرتبط:
پیشرفت 40 درصدی در اجرای طرح فیبر نوری
پیشرفت 40 درصدی در اجرای طرح فیبر نوری
سهم 7 دهم درصدی تحقیق و توسعه از GDP
مصرف انرژی زیاد کریپتو دارایی ها و هوش مصنوعی؛ برابر کل مصرف برق ژاپن
استفاده از کولرهای گازی اینورتردار با رتبه انرژی A چه میزان مصرف برق را کاهش می دهد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مرداد 1403 ساعت 10:052024-08-20اقتصادي

سهم 50 درصدی ساختمان‎ها از مصرف انرژی کشور/ لزوم اجرای مصوبه برچسب انرژی ساختمان ها


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عامل اصلی ناترازی انرژی در کشورمان را توسعه نامتوازن خواند و گفت: برچسب انرژی در آینده ملاک مهمی در قیمت گذاری ساختمانها خواهد بود و مسئولان باید برای اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت در شرایط کنونی کشور همت گمارند.

- ایسنا/یزد رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عامل اصلی ناترازی انرژی در کشورمان را توسعه نامتوازن خواند و گفت: برچسب انرژی در آینده ملاک مهمی در قیمت گذاری ساختمانها خواهد بود و مسئولان باید برای اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت در شرایط کنونی کشور همت گمارند.

مجتبی فرهمند در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با نقش صنعت ساخت و ساز بر بهینه سازی مصرف و کاهش ناترازی انرژی، گفت: در حالی که سهم حمل و نقل از مصرف انرژی در کشورمان 20 درصد است که هم اکنون بیش از 50 درصد انرژی به طور مستقیم در ساختمان ها مصرف می شود.

وی افزود: علت عمده بروز ناترازی انرژی در کشورمان ناشی از توسعه نامتوازن و اهتمام به توسعه صرفاً اقتصادی و توجه کمتر به جنبه های اجتماعی و زیست محیطی آن است که متاسفانه همچنان شاهد تداوم این حرکت هستیم.

فرهمند با تاکید بر این که توسعه همگن علاوه بر رشد اقتصاد به طور همزمان به حفظ و پایداری اجتماعی و حفظ و پایداری محیط زیست کمک خواهد کرد، گفت: توسعه کشورمان در بخشهای


برچسب ها: سازمان نظام مهندسی ساختمان - انرژی - رییس سازمان نظام مهندسی - ساختمان - نظام مهندسی ساختمان - سازمان نظام مهندسی - ساخت
آخرین اخبار سرویس:

سهم 50 درصدی ساختمان‎ها از مصرف انرژی کشور/ لزوم اجرای مصوبه برچسب انرژی ساختمان ها

سهم 50 درصدی ساختمان‎ها از مصرف انرژی کشور/ لزوم اجرای مصوبه برچسب انرژی ساختمان ها