مطالب مرتبط:
تصمیم شورای عالی شهرسازی برای زمین های خاوران تبریز
ماجرای عشق آتشین «سعید راد» به نوش آفرین چیست
فیلم / ماجرای پرونده قضایی رائفی پور و موسسه مصاف چیست؟
ماجرای انتصاب برادرزاده وزیر ارشاد در سازمان غذا و دارو چیست؟
علت واریز نشدن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی؟ | ماجرای واریز علی الحساب بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟ + جزییات(2مرداد1403)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1403 ساعت 14:252024-07-23سياسي

ماجرای فاز 2 خاوران تبریز چیست؟


فاز 2 خاوران تبریز سال های متمادی است که معضل شهری و اجتماعی شهروندان صاحب زمین آن منطقه شده است و در روزهای اخیر موضوع حل این زمین ها با موافقت طرح کلی در شورای عالی شهرسازی کشور دوباره در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی فاز 2 خاوران تبریز سال های متمادی است که معضل شهری و اجتماعی شهروندان صاحب زمین آن منطقه شده است و در روزهای اخیر موضوع حل این زمین ها با موافقت طرح کلی در شورای عالی شهرسازی کشور دوباره در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده است.

زمین های فاز 2 خاوران تبریز حکایت از درد 5 هزار و 200 خانواده ای دارد که آغاز ماجرایشان به سال 1389 برمی گردد؛ احتمالا این خانواده ها هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند که تحویل 190 متر زمین مسکونی در عوض هزار متر زمین کشاورزی در حد شرقی زرنق تبریز که باید توسط شهرداری منطقه 9 انجام می شد اینقدر طول بکشد که اگر می دانستند شاید دست به چنین معامله ای نمی زدند و به کشاورزی در زمین های خود مشغول می شدند.

سال 1389 بود که شهرداری تبریز با اجازه کتبی از استانداری و مصالحه ای که با مالکین زمین های زراعی منطقه زرنق انجام داد، قرار شد به ازای گرفتن هزار متر زمین کشاورزی از مالکین، 190 متر زمین مسکونی (19 درصد) و تفکیک شده در منطقه فاز 2 خاوران به هر نفر تحویل دهد؛ برای این معامل


برچسب ها: شورای عالی شهرسازی - زمین - تبریز - خاوران - روزهای اخیر - زمین ها - فضای مجازی
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای فاز 2 خاوران تبریز چیست؟

ماجرای فاز 2 خاوران تبریز چیست؟