مطالب مرتبط:
تورم 4 برابری در اقتصاد ایران
برنامه وزیر اقتصاد پیشنهادی پزشکیان برای بورس
عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد در آستانه عبور از فیلتر بهارستان
پای لنگ اقتصاد ایران
عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی اقتصاد در آستانه عبور از فیلتر بهارستان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 11:402024-08-19اقتصادي

اهتمام به کشت دانه های روغنی نسخه ثمربخش تحقق اقتصاد مقاومتی


کشت دانه های روغنی نظیر کلزا می تواند علاوه بر کمک به صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی نسخه شفابخشی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

- ایسنا/زنجان کشت دانه های روغنی نظیر کلزا می تواند علاوه بر کمک به صرفه جویی در مصرف آب های زیرزمینی نسخه شفابخشی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

با توجه به کمبود آب در کشورمان و متعاقب آن استان زنجان و به ویژه دشت ابهر که وضعیت آب های زیرزمینی آن این روزها در حالت بحرانی قرار دارد تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات با نیاز آبی کم مانند زعفران، دانه های روغنی، گیاهان دارویی و موسیر به جای محصولات پرآبی مانند هندوانه در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد نسخه ای ثمربخش برای نجات جان منابع آبی که گاهی مورد غفلت و بی توجهی خبرنگاران قرار می گیرد.

در بین همه محصولاتی که به نسبت نیاز کمی به آب دارند دانه های روغنی به ویژه کلزا بیشتر مورد توجه قرار دارد؛ به طوری که وابستگی بیش از 85 درصدی به خارج از کشور در تامین دانه های روغنی اهمیت کشت این دانه ها را در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نمایان می کند و تاکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه کشت این دانه روغنی برای خودکفایی در تولید روغن بیان گر ضرورت حرکت سریع در این عرصه دارد.


برچسب ها: دانه های روغنی - تحقق اقتصاد مقاومتی - کشت دانه های روغنی - آب های زیرزمینی - اقتصاد مقاومتی - مصرف آب های زیرزمینی - صرفه جویی در مصرف آب
آخرین اخبار سرویس:

اهتمام به کشت دانه های روغنی نسخه ثمربخش تحقق اقتصاد مقاومتی

اهتمام به کشت دانه های روغنی نسخه ثمربخش تحقق اقتصاد مقاومتی