مطالب مرتبط:
مشهدالرضا(ع) آماده میزبانی از زائران امام رئوف
آزادی بانوی زندانی بدهکار با عنایت امام رئوف
حزن و اندوه مردم دارالمومنین همدان در شب شهادت امام رئوف
حزن و اندوه دارالمومنین همدان در شب شهادت امام رئوف
شهادت امام رئوف، حضرت ثامن الحجج (ع): پیش رضا (ع) کنار خداییم تا ابد...
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 شهریور 1403 ساعت 11:002024-09-04سياسي

لرستان در سوگ امام رئوف


مردم ولایتمدار شهر ها و روستا های لرستان در سالروز شهادت هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، در سالروز سوگ شهادت امام هشتم شیعیان علی ابن موسی الرضا (ع) عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و این اختر تابناک امامت و ولایت درهمه شهر ها و روستا های سراسر استان به سوگ نشستند.

  مردم مؤمن و ولایی لرستان همزمان با شهادت امام رضا (ع) با برگزاری آیین های ویژه سوگواری و عزاداری در حسینیه ها، مساجد، تکایا و بقاع متبرکه اشک ماتم ریختند و با برپایی مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی ضمن قرائت زیارت بقیع و ذکر توسل و مدیحه سرایی مداحان به سینه زنی پرداختند.

در این آیین های عزاداری جوانان و نوجوانان استان با شور ویژه ای مجالس مرثیه سرایی و روضه خوانی را برپا کردند و در سوگ و عزای آن امام همام گریستند.

  همچنین برخی از اقشار مختلف مردم با نوحه و مرثیه خوانی در قالب هیئت سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان ها و معابر سطح شهر حاضر شده و در رثای آن امام همام اشک ماتم ریختند، بسیاری از موکب ها و ایستگاه های صلواتی نیز با استقرار در نقاط مختلف شهر ها و روستا ها با پخش چای، شربت و انواع مختلف نذری پذیرای خیل عظیم عزاداران بودند.


برچسب ها: امام - لرستان - مرثیه سرایی - عزاداری - روضه خوانی - امام رضا - استان
آخرین اخبار سرویس:

لرستان در سوگ امام رئوف

لرستان در سوگ امام رئوف