مطالب مرتبط:
انتقال فرهنگ عاشورایی به شیوه قصه گویی و نقاشی
خدمت رسانی گروه های جهادی کازرون به زائران اربعین با 72 موکب
خدمت رسانی گروه های جهادی کازرون به زائران اربعین با 72 موکب
پیش بینی 66 مسیر پیاده روی برای دلدادگان و جاماندگان اربعین
موج حضور زائران اربعین حسینی در مرز چذابه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 شهریور 1403 ساعت 07:552024-08-25سياسي

اربعین مروج فرهنگ عاشورایی است


یک کارشناس مذهبی در مازندران با اظهار این که اربعین مروج فرهنگ عاشورایی است، گفت: درک اربعینی نیازمند ترویج فرهنگ عاشورایی است و باید در این راستا اهتمام شود.

- محسن خاکزاد در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برای درک اربعین، نهضت عاشورا و ترویج فرهنگ عاشورایی، لازم است تا اجمالی از جریان شناسی تاریخ حکومت اموی گفته شود، اظهار داشت: سلسله اموی به غیر از دو نفر، در عملیات روانی و ایجاد انشقاق بین تفکرهای اسلامی و بنا کردن دشمنی با اهل بیت رسول خدا علیهم السلام، استاد بودند.

وی ادامه داد: اما عنوان استادیِ معاویه و حکام پس از او، تواناییِ امویان نبود بلکه غفلت و دنیا گرایی و بی بصیرتی مسلمانان بود که آنهمه خسارت به پیکر اسلام و مسلمانان وارد کرد.

این کارشناس دینی و مذهبی افزود: در عالم در هیچ دوره ای، قدرتی بالای اسلام نبود، چراکه نقل است که رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم فرمودند الاسلام یعلو و لا یعلی علیه یعنی اسلام همواره در بالاترین قله ها و والا ترین ارزش ها قرار دارد و هیچ چیز بالاتر از اسلام نیست.

خاکزاد تصریح کرد: نهضت عاشورا نیز حاصل همان اندیشه های جبریِ امویان بود بر مسلمانانی که عمدتاً از بصیرت بی بهره و واقعه ی غدیر را به دنیای دیگران ارزان فروختند و طمع دنیایی آنان زمینه ساز قیام عاشورا شد.


برچسب ها: فرهنگ عاشورایی - عاشورایی - عاشورا - اربعین - ترویج فرهنگ - فرهنگ - مسلمانان
آخرین اخبار سرویس:

اربعین مروج فرهنگ عاشورایی است

اربعین مروج فرهنگ عاشورایی است