مطالب مرتبط:
مشهد در سوگ امام مهربانی ها
خراسان شمالی، باب الرضا در سوگ امام مهربانی ها
مشهدالرضا(ع) در عزای امام مهربانی ها
دیار مقاومت سوگوار شهادت امام رئوف
عزاداری مردم روستاهای بخش کریان از توابع میناب در سوگ امام رضا(ع)
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 شهریور 1403 ساعت 10:552024-09-04سياسي

پایتخت مقاومت در سوگ امام مهربانی ها


همزمان با سالروز شهادت جانگداز هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا (ع) دیار کریمان آکنده از غم وعزاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، هیات های عزاداری در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی با حضور در امامزاده ها، مساجد، خیابان ها، میادین، حسیینه ها و تکایای شهرستان های این استان در سوگ امام هشتم اشک ماتم  می ریزند و علمای دینی  هم درباره زندگانی، فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیت و مبارزه این امام همام علیه ظلم، بی عدالتی و فساد حاکمان سخنرانی  می کنند.

همچنین صلوات خاصه این امام همام با حضور قشرهای مختلف مردم در اماکن مذهبی به صورت گروهی قرائت می شود.

موج عزاداران از دیشب  در گلزار شهدای شهر کرمان و جوار مرقد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سراسر این استان به راه افتاده و با برگزاری آیین های دعا و سخنرانی های مذهبی ارادت خود را به هشتمین خورشید تابناک آسمان امامت نشان می دهند.

مردم مناطق مختلف کرمان، آیین های عزاداری این روز را با سوز و گذار خاصی به صورت نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی در نقاط مختلف استان زنده نگه می دارند و در سوگ امام رضا (ع) اشک ماتم می ریزند.

عزاداری های عمومی،برپایی موکب، اطعام رضوی، تجدید میثاق با شهدا و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه های سالروز شها


برچسب ها: امام - سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی - شهید حاج قاسم سلیمانی - علی بن موسی الرضا - حاج قاسم سلیمانی - سخنرانی - قاسم سلیمانی
آخرین اخبار سرویس:

پایتخت مقاومت در سوگ امام مهربانی ها

پایتخت مقاومت در سوگ امام مهربانی ها