مطالب مرتبط:
دیابت می تواند منجر به بیماری لثه شود
دیر خوابیدن چطور باعث بیماری قلبی می شود؟
داروی دیابت به مقابله با ویروس ایدز کمک می کند
بیماری هایی که از 50 سالگی به سراغتان می آید!
شب زنده داری و افزایش خطر دیابت/ عسل و درمان سرطان سینه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 09:102024-09-14پزشكي

دیابت می تواند منجر به بیماری لثه شود


یک مطالعه جدید هشدار می دهد که افراد مبتلا به دیابت بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های لثه هستند، زیرا این بیماری مزمن به رگ های خونی کوچک آسیب می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از مدیسن نت، نتایج نشان داد در صورت داشتن رتینوپاتی دیابتی، بیماری که باعث آسیب به شبکیه می شود و می تواند منجر به نابینایی شود، احتمال ابتلاء به بیماری متوسط یا شدید لثه در افراد 21 درصد بیشتر بود.

آنها همچنین در صورت ابتلاء به نوروپاتی دیابتی، بیماری که بر اعصاب تأثیر می گذارد، 36 درصد بیشتر احتمال دارد به بیماری لثه شدید مبتلا شوند.

مهر نوشت؛ نتایج نشان داد افراد مبتلا به رتینوپاتی و نوروپاتی دیابتی 51 درصد بیشتر در معرض خطر بیماری لثه متوسط یا شدید بودند.

محققان توضیح دادند که اگر بیماری لثه درمان نشود، می تواند بافت هایی را که دندان ها را در جای خود نگه می دارند تخریب کند و در نهایت منجر به از دست دادن دندان شود.

دکتر فرناندو والنتیم بیتنکور ، محقق ارشد و دندانپزشک دانشگاه آرهوس دانمارک، گفت: این از دست دادن دندان می تواند بر عملکردهای اساسی مانند جویدن و صحبت کردن تأثیر بگذارد، در حالی که بر عزت نفس فرد هم تأثیر می گذارد.

وی افزود: در نتیجه، پریودنتیت [بیماری لثه] می تواند کیفیت زندگی افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و منجر به مشکلاتی در تغ


برچسب ها: بیماری - بیماری لثه - دیابت - نوروپاتی - ابتلا - مبتلا - افراد
آخرین اخبار سرویس:

دیابت می تواند منجر به بیماری لثه شود

دیابت می تواند منجر به بیماری لثه شود