مطالب مرتبط:
نخستین عمل پیوند کلیه در کردستان انجام شد
پزشکیان: وضعیت شهرستان ها و استان های مرزی نشان می دهد که ما بر اساس عدالت عمل نمی کنیم
اعلام ساعت کاری ادارات، بانک ها و مدارس استان کردستان از روز اول مهر
افتتاح نخستین رصدخانه نجوم جنوب شرق استان تهران در ورامین
پیام ها و اهمیت نخستین سفر رییس جمهور ایران به منطقه کردستان عراق
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 شهریور 1403 ساعت 15:252024-09-14پزشكي

نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد


سنندج_رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با افتتاح و راه اندازی بخش پیوند کلیه در بیمارستان کوثر سنندج، نخستین عمل جراحی پیوند کلیه در استان با موفقیت انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فریدون عبدالملکی اظهار کرد: عمل پیوند کلیه بر روی 2 بیمار با سرپرستی دکتر سیم فروش استاد دانشگاه شهید بهشتی و از اساتید مطرح کشور در زمینه پیوند کلیه و تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی کردستان، توسط دکتر حامد معروفی فوق تخصص پیوند کلیه، انجام شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش پیوند بیمارستان کوثر دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همت و تلاش همکارانمان در معاونت درمان، بیمارستان کوثر سنندج و به کمک وزارت بهداشت تجهیز شد و همزمان اعتباربخشی لازم صورت گرفت که شاهد اولین پیوند کلیه در استان هستیم.

عبدالملکی ابراز امیدواری کرد و گفت: یقیناً این عمل شروعی برای پیوندهای بعدی و کاهش آلام بیماران دیالیزی ما در استان کردستان و جلوگیری از تحمیل هزینه های سرسام آور اعزام بیماران کلیوی به استان های دیگر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری های کلیوی به کنترل فشارخون و اندازه گیری قند خون در دستور کار دانشگاه قرار دارد که خوشبختانه همکاران ما در بخش بهداشت در این زمینه در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم استان هس


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی کردستان - پیوند کلیه - دانشگاه علوم پزشکی - پیوند - بیمارستان کوثر - دانشگاه علوم - علوم پزشکی
آخرین اخبار سرویس:

نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد

نخستین عمل پیوند کلیه در استان کردستان انجام شد