مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 آبان 1394 ساعت 04:562015-11-03سياسي

تغییر چهره مردانه مجلس!/ چرا اصلاح طلبان برروی زنان سرمایه گذاری کرده اند؟


تاکید بر حضور زنان در عرصه سیاسی توسط برخی از جریانات شدت گرفته و حتی هاشمی رفسنجانی، پرچم دعوت از قشر زنان را به انتخابات مجلس بالا برده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، زن در سیاست، موضوعی که ده ها سال است که این قشر در جهان برای رسیدن به این هدف و تثبیت آن تلاش کرده اند و در برخی از کشورها این دیدگاه به روش های خاص تا حدودی حل شده است.

اما در ایران، تلاش زنان برای رسیدن به آنچه در قانون اساسی به عنوان جایگاه های تعریف شده برای آنان در نظر گرفته شده، با آدرس غلط جریان های خاصی، مطالبات غیرواقعی جایگزین حقوق آنها شده است.

ولی جامعه شناسان سیاسی، معتقدند آن چیزی که نقش زنان را در سیاست ایران کمرنگ کرده، نه محدودیت هایی است که برخی به آن دامن می زنند بلکه عدم تمایل یا عدم آگاهی زنان به عرصه سیاسی و ورود به قدرت سیاسی است.

به طور قطع می توان گفت در صورتیکه زنان جامعه، تمایل به نقش آفرینی در عرصه های مختلف سیاسی و اقتصادی را داشتند، اوضاع آنها تاکنون تثبیت شده بود اما رویکرد سنتی همچنان در میان اکثریت این قشر باقی مانده و قدرت و سیاست را کاری مردانه می دانند.

چنین جنبشی با توجه به نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی آن برای زنان محدودیتی تعریف نشده تنها در توانایی خود زنان قرار دارد و نمی توان آن را به صورت دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر چهره مردانه مجلس!/ چرا اصلاح طلبان برروی زنان سرمایه گذاری کرده اند؟

تغییر چهره مردانه مجلس!/ چرا اصلاح طلبان برروی زنان سرمایه گذاری کرده اند؟