مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 آذر 1394 ساعت 23:202015-11-25اقتصادي

با چکش اقیانوس آشنا شوید! (+عکس)


کوسه ی سرباله ای یک گونه از کوسه های سرچکشی است که سرش می تواند درست نصف عرض طول بدنش باشد.

- مطالعات به طرز ناباورانه ای نشان می دهد آن طور که پیش تر تصور می شد، مدت چندان زیادی از حضور این شمایل غریب در دریاها و اقیانوس ها نمی گذرد.

نخستین کوسه ها قریب 450 میلیون سال پیش در آب ها ظاهر شدند، در حالیکه شواهد مولکولی حاکی از آن است که قدمت سرچکشی ها به 20 میلیون سال پیش برمی گردد.

دیوید جاکوبی (David Jacoby) از انجمن جانورشناسی لندن که مدت هاست بر روی رفتار کوسه های سرچکشی معمولی در بخش غربی اقیانوس آرام تحقیق می کند، می گوید: سرچکشی ها جوان ترین عضو زیررده موسوم به نرم آبشش داران (زیررده ای از ماهیان غضروفی که کوسه ها در آن جای می گیرند) هستند.

کوسه سرچکشی بزرگ، یکی از گونه های ثبت شده در خلیج فارس و دریای عمان"آیا نحوه شنا کردن سرچکشی ها با کوسه های معمولی فرق دارد؟همان طور که پیش تر هم گفته شد، یک احتمال در مورد اینکه چرا شکل سرچکشی ها با سایرین متفاوت است، این است که این سر مسطح و هموار احتمالاً در هنگام شنا موثرتر عمل می کند.

استیفن کاجی اورا (Stephen Kajiura) و همکارانش بر اساس تحقیقی که در سال 2003 میلادی انجام دادند، به این جمع بندی رسیدند که کوسه های سرچکشی معمولی چرخش های تند و تیزتری از سایر کوسه ها انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با چکش اقیانوس آشنا شوید! (+عکس)

با چکش اقیانوس آشنا شوید! (+عکس)