مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آذر 1394 ساعت 13:262015-12-13بين الملل

با حضور سران 4 کشور عملیات اجرای خط لوله گاز تاپی آغاز شد+تصاویر


عملیات اجرای خط لوله گاز تاپی در حومه شهر مرو در جنوب ترکمنستان طی مراسم رسمی با حضور روسای جمهور ترکمنستان، افغانستان و نیز نخست وزیر پاکستان و معاون رییس جمهور هند آغاز شد.

- " به مرو ترکمنستان، مراسم آغاز عملیات اجرای خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان هند موسوم به خط لوله گاز تاپی در این منطقه ساعتی پیش با سخنرانی سران کشورهای ذینفع در این طرح آغاز شد.

قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان طی سخنانی در این مراسم تصریح کرد: طول خط لوله گاز تاپی 1814 کیلومتر بوده و 214 کیلومتر آن از خاک ترکمنستان، 774 کیلومتر آن از خاک افغانستان، 826 کیلومتر آن از خاک پاکستان تا مرزهای کشور هند عبور خواهد کرد.

وی افزود: طرح این خط لوله گاز 1420 میلیم تر بوده و ظرفیت انتقال آن سالانه 33 میلیارد متر مکعب برآورد شده است و قرار است تا سال 2019 میلادی به کامل به بهره برداری رسد.

رییس جمهور ترکمنستان تاکید کرد: خط لوله گاز تاپی در واقع خط لوله صلح و ثبات می باشد و نه فقط برای ترکمنستان و کشورهای ذینفع در آن بلکه فواید زیادی اقتصادی و رفاهی برای مردم منطقه خواهد داشت.

رییس جمهور افغانستان نیز طی سخنانی با تاکید بر اهمیت خط لوله گاز تاپی گفت: ما در واقع از حرف به عمل پیوستیم و بعد از چندین سال پیگیری در نهایت عملیات اجرای طرح خط لوله گاز تاپی آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با حضور سران 4 کشور عملیات اجرای خط لوله گاز تاپی آغاز شد+تصاویر

با حضور سران 4 کشور عملیات اجرای خط لوله گاز تاپی آغاز شد+تصاویر