مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 بهمن 1394 ساعت 11:312016-01-30سياسي

پرسشگری کودک نبوغ الهی است نه تهدید


اینکه کودک یا نوجوان سوال و مطلبی فراتر از سن و درک خود بیان می کند، تهدید و آسیب نیست بلکه اتفاقا این امر نشانه نبوغ فکری، استعداد و تیزهوشی او است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه رسانه های خبرگزاری تسنیم"،حجت الاسلام محسن غرویان عضو هیات علمی دانشگاه جامعه المصطفی (ص) العالمیه در گفتگو با شبستان اظهار کرد: امروز ما در شرایطی قرار داریم که نمی توان کنترل مستقیم و صد در صدی بر ذهن کودکان و جوانان و نوجوانان داشته باشیم.

وی ادامه داد: فرزندان ما در شرایط کنونی مطالب مختلف اعم از مثبت و منفی را از طرق مختلف و ورودی های گوناگون فرا می گیرند و پدر و مادرها نمی توانند بر تمام این ورودی ها و فضاها تسلط داشته و آن ها را کنترل کنند، بنابراین ابزار و تکنولوژی هایی همچون تلویزیون، رادیو، رسانه ها، فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، عکس، فیلم و .

همگی این موارد آثار وضعی خود را در بین کودکان و نوجوانان و جوانان باقی می گذارد.

این کارشناس فلسفه اسلامی تاکید کرد: البته این امر به معنای نفی کامل کنترل پدر و مادر و عدم توانایی آن ها بر این مساله نیست بلکه آن ها می توانند نظارتی غیرمستقیم و حساب شده داشته باشند، به طور مثال در هر ساعتی اجازه استفاده از اینترنت را به کودک و نوجوان نداده یا تماشای تلویزیون را محدود کنند و مشاهده برنامه هایی که غیرمفید ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسشگری کودک نبوغ الهی است نه تهدید

پرسشگری کودک نبوغ الهی است نه تهدید