مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 بهمن 1394 ساعت 10:362016-02-17اجتماعي

پهنه آبی دریاچه ارومیه آبگیری شد+عکس


به دنبال ادامه بارش های اخیر برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب این دریاچه در روز 26 بهمن ماه سال جاری به 1270٫55 متر از سطح دریا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به دنبال ادامه بارش های اخیر برف و باران در شمال غرب کشور و انتقال آب بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، تراز سطح آب دریاچه ارومیه در روز بیست و ششم بهمن ماه سال جاری به 1270٫55 متر از سطح دریا رسید.

این تراز 51 سانتی متر نسبت به پایین ترین سطح تراز دریاچه در روز دوم آبان و دو سانتی متر نسبت به روز نوزدهم بهمن افزایش نشان می دهد اما نسبت به تراز همین روز در سال گذشته (بیست و ششم بهمن 1393) 8 سانتی متر پایین تر است.

" دریاچه ارومیه یکی از مهم ترین و ارزشمندترین زیست بوم های ایران می رود.

این دریاچه بزرگ ترین دریاچه داخلی کشور بوده و به دلیل برخورداری از ارزش های بی نظیر طبیعی و اکولوژیک به عنوان پارک ملی، سایت رامسر و ذخیره گاه زیست کره در یونسکو به ثبت رسیده است.

در یک دهه گذشته، علاوه بر کاهش نزولات جوی و بروز خشکسالی های پیاپی، افزایش طرح های توسعه و بهره برداری از آب جهت مصارف کشاورزی، صنعتی و غیره منجر به کاهش جریانات ورودی آب به دریاچه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهنه آبی دریاچه ارومیه آبگیری شد+عکس

پهنه آبی دریاچه ارومیه آبگیری شد+عکس