مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 اسفند 1394 ساعت 11:452016-03-05اقتصادي

مقبره «لطفعلی خان زند» یا انبار فرش!؟


یک سال پیش ساماندهی قبر شمشیرزن دلاور مشرق زمین را آغاز کردند تا شاید پس از سال ها بی توجهی، «لطفعلی خان زند» قدری روی خوش ببیند، اما با وجود گذشت این زمان، - یک سال پیش ساماندهی قبر شمشیرزن دلاور مشرق زمین را آغاز کردند تا شاید پس از سال ها بی توجهی، لطفعلی خان زند قدری روی خوش ببیند، اما با وجود گذشت این زمان، حالا قبر او انبار فرش امامزاده زید در قلب بازار تهران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار میراث فرهنگی ایسنا، لطفعلی خان زند ، فرزند دلاور محمد جعفرخان، نواده برادری وکیل الرعایا سر سلسله زندیه است که در حدود سال 1187 هجری به دنیا آمد و تا روزگار پادشاهی محمد جعفرخان، در سواحل خلیج فارس زندگی می کرد تا این که در بهار 1200 هجری با آمدن به پایتخت، این شهر را از مدعیان سلطنت خالی کرد و در همان تاریخ به پادشاهی رسید.

او تا ربیع الثانی سال 1209 هجری پادشاهی کرد و پس از آن به دست حکمران آن جا گرفتار و نابینا شد و طولی نکشید که بین ماه های جمادی الاخر و رجب 1209 هجری و در سن 22 سالگی به قتل رسید و در جوار امامزاده زید به خاک سپرده شد.

هرچند درباره ی وضعیت مقبره ی او تا همین چند دهه گذشته اطلاعاتی در دست نبود، اما دست کم از زمانی که این مقبره کشف شد و عکس ها به عنوان اسناد تاریخی مورد توجه قرار گرفتند، تا امروز وضعیت این مقبره آن طور که باید به سامان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقبره «لطفعلی خان زند» یا انبار فرش!؟

مقبره «لطفعلی خان زند» یا انبار فرش!؟