مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 خرداد 1395 ساعت 17:352016-05-23بين الملل

خرمشهر را خدا آزاد کرد، مسئولان رها!


ساعت 2 بعد از ظهر 3 خرداد 1361 پس از 34 روز نبرد بی امان و دشوار، ارتش و سپاه و نیروهای مردمی ایران در مقابل لشکر تا دندان مسلح بعثی وارد خرمشهر شدند تا جنگ 8 ساله ایران تنها نبردی باشد که در آن یک وجب از خاک میهن از دست نرود.

- به این ترتیب بود که عملیات بیت المقدس که در 10 اردیبهشت آغاز شده بود در مرحله چهارم به پیروزی رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قانون ، در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد، آزادسازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر نیروهای متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

بر همین اساس، با توجه به اینکه منطقه عمومی غرب کارون آخرین منطقه مهمی بود که همچنان در اشغال عراق قرار داشت، از یکسو فرماندهان نظامی ایران برای انجام عملیات در این منطقه اشتراک نظر داشتند و از سوی دیگر عراق نیز که طراحی عملیات آزادسازی خرمشهر را پس از عملیات فتح المبین قطعی و مسجل می پنداشت، با در نظر گرفتن اهمیت این شهر و جایگاه آن در دفاع از بصره، به ضرورت حفظ این منطقه معتقد بود.

عملیات بیت المقدس را به چهار دوره زمانی به شرح زیر می توان تقسیم کرد: مرحله اول: در محور قرارگاه قدس (شمال کرخه کور) به دلیل هوشیاری دشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرمشهر را خدا آزاد کرد، مسئولان رها!

خرمشهر را خدا آزاد کرد، مسئولان رها!