مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 09:562016-05-28فرهنگي

نخستین اکران فیلم «مایا» با بازی «نفیسه روشن» و یک ببر واقعی!


فیلم سنیمایی «مایا» به کارگردانی هادی رحیمی خاص همزمان با روز جهانی ببر در سالن همایشهای ساختمان اصلی سازمان محیط زیست به نمایش در آمد.

- فیلم سنیمایی مایا به کارگردانی هادی رحیمی خاص همزمان با روز جهانی ببر در سالن همایشهای ساختمان اصلی سازمان محیط زیست به نمایش در آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ شب گذشته نخستین اکران فیلم سینمایی مایا اولین فیلم تاریخ سینمای ایران که در آن نقش اصلی را یک ببر واقعی بازی می کند به اکران درآمد.

مایا عنوان فیلمی است که در آن به چه گونگی انقراض نسل ببر مازندران در سال هزارو سیصدوسی هجری شمسی پرداخته شده است.

در این نمایش مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان محیط زیست گفت: چرا امروز ما نگران این هستیم که تعداد یوزپلنگهای آسیایی به 70 قلاده رسیده است، یوزپلنگم مثل ببر و شیر ایرانی منقرض شود مگر چه می شود؟ آقای درویشی درادامه بیان کرد: اگر ما نتوانیم به شکلی جذاب و موثر رابطه بین حضور گربه سانان و کیفیت موثر زندگی ایرانیان را بیان کنیم هم چنان روزگار غم انگیز محیط زیست ایران و زندگی گربه سانان به روند کاهنده خود ادامه خواهند داد.

درویشی افزود: زمانی که ببر هیرکان در جنگلهای مازندران زندگی می کردند، وسعت جنگلهای مازندران 6و چهار دهم میلیون هکتار بود که با انقراض ببر هیرکان به یک و چها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین اکران فیلم «مایا» با بازی «نفیسه روشن» و یک ببر واقعی!

نخستین اکران فیلم «مایا» با بازی «نفیسه روشن» و یک ببر واقعی!