مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 خرداد 1395 ساعت 08:202016-06-04اقتصادي

یک پیشنهاد به ایران خودرو و سایپا!


واحدهای تحقیق و توسعه ایران خودرو و سایپا باید ادغام شوند تا بتوانند با سرمایه گذاری مشترک در جهت طراحی و تولید خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب حرکت کنند.

- بهروز مشهدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای تحقیق و توسعه دو خودروساز بزرگ به صورت مجزا فعالیت می کنند و هیچ کدام نیز خروجی مناسبی نداشته اند.

وی با بیان اینکه این شرکتها به دلایل مختلف سرمایه گذاری لازم را در واحدهای تحقیق و توسعه انجام نمی دهند، خاطرنشان کرد: این وضعیت در حالی است که رمز موفقیت خودروسازان بزرگ بین المللی سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اگر ایران خودرو و سایپا در سال های گذشته مخصوصا در دوره ای که درآمد و سود بالایی داشتند در حوزه تحقیق و توسعه متمرکز می شدند هم اکنون شاهد ادامه تولید خودروهای قدیمی در کشور نبودیم.

وی افزود: برای خودروساز شدن ایران خودرو وسایپا باید واحدهای تحقیق و توسعه خود را ادغام و سرمایه گذاری مشترک در این حوزه انجام دهند تا بتوانند با تجمیع سرمایه و نیروی انسانی، خروج مناسبی داشته باشند.

مشهدی با بیان اینکه بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا کار تحقیق و توسعه را به صورت مشترک انجام می دهند، تصریح کرد: اگر دو خودروساز بزرگ واحدهای تحقیق و توسعه خود را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پیشنهاد به ایران خودرو و سایپا!

یک پیشنهاد به ایران خودرو و سایپا!