مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1395 ساعت 15:102016-07-23سياسي

راه کارهای غیرواقعی برای چالش های عمیق اقتصادی عربستان(1)


ما تلاش نموده ایم در این نوشتار طی دو قسمت، ضمن اشاره ای کوتاه به شرایط کنونی اقتصاد عربستان سعودی، آسیب هایی را که طی سال های اخیر گریبان گیر اقتصاد این کشور شده است و دلایل بروز آن­ها را مرور کنیم.

- پژوهش خبری صدا و سیما: شورای وزیران عربستان سعودی روز دوشنبه 25 آوریل2016 (1395/6/2) طرح بلند مدتی را به تصویب رساند که با هدف ادامه حیات عربستان بدون وابستگی به نفت، تدوین شده است؛ یک روز بعد هم این برنامه تحت عنوان طرح اقتصادی عربستان سعودی موسوم به 2030 به طور رسمی اعلام شد.

شاهزاده محمد بن­ سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان، خود را صاحب اصلی این برنامه معرفی و در گفت وگوهای مطبوعاتی تأکید کرد طرح وی شامل اهداف توسعه و پیشرفت اقتصادی عربستان در 15 سال آینده است.

در همین راستا، ملک سلمان پادشاه عربستان روز هفتم ماه مه، با صدور فرمانی بر اساس سند چشم ­انداز 2030، تغییراتی گسترده در وزارتخانه ها و ساختار حکومتی این کشور ایجاد، و اقدام به انحلال، ادغام و تغییر نام تعدادی از وزارتخانه ­های حکومت ریاض کرد.

مطابق حکم سلطنتی که از تلویزیون دولتی عربستان پخش شد، این تغییر بخشی از تغییرات سازمانی در حکومت آن کشور شمرده می­شود؛ اصلاح ساختار، دست یافتن به اقتصاد پیشرفته و کاهش وابستگی به نفت، هدف اصلی این تغییرات اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه کارهای غیرواقعی برای چالش های عمیق اقتصادی عربستان(1)

راه کارهای غیرواقعی برای چالش های عمیق اقتصادی عربستان(1)