مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 17:352016-08-28پزشكي

بو بکشید و لاغر بمانید!


دانشمندان فرانسوی موفق شدند با استفاده از ترکیبات طبیعی معطر تمایل افراد به غذاهای پر کالری را کاهش و تمایل به غذاهای کم کالری را افزایش دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان فرانسوی با استفاده از ترکیبات طبیعی معطر، مغز انسان را برای انتخاب غذای ساده به جای غذای مملو از شکر و چربی فریب دادند.

محققان با تولید مولکول های طبیعی معطر و افزودن آن در غذاهای کم کالری، فرایند تشخیص مغز و افزایش اشتها را به اصطلاح هک کردند.

با این روش افراد با خوردن غذاهای کم کالری هم از لذت غذاهای آماده، شیرین و پرچرب محروم نمی شوند و هم با دریافت غذای کم کالری وزن اضافی را کاهش می دهند.

ترکیبات معطر طبیعی کاربرد بسیاری دارند، به طوری که می توان آنها را به غذاهای معمولی و سالم اضافه کرد تا میل به مصرف افزایش یابد، همچنین این مواد را می توان با غلظت بیشتری به غذاهای پرچرب و خیلی شیرین اضافه کرد تا مردم از خوردن آنها امتناع کنند.

روش معطرسازی غیرواقعی مواد غذایی همچنین لذت خوردن غذاهای خوشمزه و شیرین را دوباره به بیماران دیابتی باز می گرداند و به آنها کمک می کند تا بدون نگرانی از دریافت قند هرچه می توانند غذای شیرین غیرواقعی میل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بو بکشید و لاغر بمانید!

بو بکشید و لاغر بمانید!