مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1395 ساعت 16:402016-10-29پزشكي

ریشه کنی بیماری هپاتیت c تا سال 1410+ فیلم


بیماری هپاتیت C تا سال 1410 در کشور ریشه کن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما" مرکز خراسان جنوبی ، رییس شبکه هپاتیت کشور امروز در کنفرانس علمی فن آوری های نوین تشخیصی بیماریهای عفونی و تازه های هپاتیت های ویروسی در بیرجند گفت : خوشبختانه کشور ایران از نظر بیماری هپاتیت B و C در مقایسه با کشورهای منطقه شیوع کمتری دارد و امیدواریم با کمک بخش های علمی کشور بتوانیم هپاتیت C را تا سال 1410 ریشه کن کنیم.

سید موید علویان با بیان اینکه هم اکنون نیم درصد جمعیت کشور حدود 180 تا 230 هزار نفر مبتلا به بیماری هپاتیت C هستند افزود : برای ریشه کنی این بیماری باید سالانه بین 10 تا 20 هزار نفر را شناسایی و درمان کنیم .

رییس شبکه هپاتیت کشور همچنین در خصوص بیماری هپاتیت B در کشور گفت : میزان این بیماری درکشور زیر 2 درصد است و استانهای خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و گلستان بیشتر درمعرض این بیماری قرار دارند که دراین استانها فعالیت هایی برای کنترل این بیماری انجام می شود.

سید موید علویان افزود: خوشبختانه برای درمان این بیماری هم داروهای بومی تولید شده است که زیر پوشش بیمه است.

رییس شبکه هپاتیت کشورگفت : با تلاش های صورت گرفته در 20 سال گذشته با انجام واکسیناسیون هپاتیت B بیش از 98 درصد نوزادان زیر پوشش این واکسیناسیون قرار گرفتند و این بیماری از شیوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه کنی بیماری هپاتیت c تا سال 1410+ فیلم

ریشه کنی بیماری هپاتیت c تا سال 1410+ فیلم