مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آبان 1395 ساعت 10:262016-10-31اقتصادي

واردات 15 کیلوگرم دارو به قیمت 2 دلار!


15 کیلوگرم داروی معده "امپرازول" به ارزش دو دلار از هند به ایران وارد شده است که به گفته رییس اتحادیه واردکنندگان دارو احتمالا این محموله، - نمونه ماده اولیه بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به گفته رییس سندیکای صاحبان صنایع داروی انسانی، حدود 95 درصد از داروهای مورد استفاده در ایران در داخل تولید می شود و شرکت های داروسازی در سال های اخیر توانسته اند در زمینه تامین نیاز داخلی بسیار خوب عمل کنند.

کبریایی زاده این را هم گفته بود که تنها برخی از داروهای خاص که امکان تولید آنها در ایران نیست یا تولید آنها صرفه اقتصادی ندارد از طریق واردات تامین می شود.

یکی از رایج ترین داروهای مورد استفاده در بیماری های گوارشی داروی امپرازول است که بسیاری از متخصصان گوارش این دارو را برای بیماری هایی چون زخم معده، گاستریت (تورم معده) و .

تجویز می کنند.

این دارو از قیمت بالایی در ایران برخوردار نیست و یک شیشه 30 تایی آن حدود 2000 تومان به فروش می رسد و در عین حال گفته می شود که بسیاری از داروها در ایران زیان ده بوده و به عبارتی وزارت بهداشت به آنها یارانه می دهد.

این در حالی است که در گزارش شش ماهه گمرک جمهوری اسلامی ایران آمده است که در نیمه نخست سال جاری 15 کیلوگرم امپرازول به ارزش تنها دو دلار از کشور هند به ایران وارد شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات 15 کیلوگرم دارو به قیمت 2 دلار!

واردات 15 کیلوگرم دارو به قیمت 2 دلار!