مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1396 ساعت 12:562017-07-30فرهنگي

عنایت بخشی: وضع بازیگری سینمای ایران، هفتِ بیجار است!


برخلاف سینمای دنیا که همیشه به بازیگران پیشکسوت و قدیمی بها می دهد و فیلمسازان نسل های مختلف حتی جوان ها از این چهره ها برای بازی در فیلم ها دعوت می کنند و چه بسا نقش هایی را هم برای آنها می نویسند، - اما اینجا با وضعیت دیگری سر و کار داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، عنایت بخشی یکی از بدمن های خوب سینمای ایران است و بی اغراق وقتی آن قدیم ها اسمش را در عنوان بندی فیلم ها می دیدیم، پیشاپیش خودمان را مهیای دیدن یک نقش منفی درست و حسابی می کردیم.

استفاده استادانه بخشی از چشم ها و ابروها و نگاه های نافذ و آن فرم بینی و سبیل و موهای پرپشتی که مرتب به سمتی شانه شده بود، هیبت مقتدر و تاثیرگذاری از او می ساخت.

البته باید در این زمینه یادی هم از گویندگانی کنیم که در آن زمان به جای بخشی در فیلم های مختلف حرف می زدند و این شمایل منکوب کننده را تشدید می کردند؛ یکی از شاخص ترین این دوبلورها مرحوم ایرج ناظریان بود که در فیلم هایی چون سناتور و شکار به جای بخشی صداپیشگی کرد.

بجز پیچیدگی ها و دشواری های بازی در چنین نقش هایی که بخشی بخوبی از پس آنها برمی آمد و مانعی جدی سر راه قهرمان ها بود، آنچه بر اهمیت کارنامه این بازیگر می افزاید، کار با بزرگ ترین کارگردانان ایران در عرصه های مختلف هنرهای نمایشی، تئاتر، تلویزیون و سینما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عنایت بخشی: وضع بازیگری سینمای ایران، هفتِ بیجار است!

عنایت بخشی: وضع بازیگری سینمای ایران، هفتِ بیجار است!