مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1396 ساعت 10:102017-08-13اقتصادي

بورس کرباسیان را می خواهد!؟


مسعود کرباسیان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت امور اقتصادی و دارایی کلیت برنامه های خود را برای تصدی این سمت در حوزه بازار سرمایه ارائه کرده است.

- عصر ایران؛علیرضا باغانی- تغییر وزیر امور اقتصادی و دارایی بهانه ای است برای تغییر در اقتصاد.

علی طیب نیای 57 ساله که نفر اول اقتصاد کشور بود حالا پس از 4 سال وزارت و به دوش کشیدن انتقادات بسیار زیاد ساختمان صور اسرافیل واقع در باب همایون را ترک می کند.

هر چند شماری از سیاسیون تحقق کنترل تورم به عنوان مهمترین خواست روحانی از وزیر اقتصاد را مرهون تلاش های طیب نیا می دانند اما باید گفت طیب نیا در موارد مهمی همچون کنترل نرخ سود ، ساماندهی بانک ها ، استفاده از ابزارهای لازم برای تحرک بخشی به اقتصاد و رونق بازار سهام به عنوان اولویت نخست سرمایه گذاری به دلیل شفافیت و تاثیرگذاری در تامین مالی چرخه تولید ناکام بود.

بورسی ها دل خوشی از طیب نیا ندارند.

او رییس شورای عالی بورس بود و برخلاف سید شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد ارتباط چندان نزدیکی با بازیگران بازار سرمایه نداشت.

مدیران بازار سرمایه می گویند در دولت دهم وقتی بازار منفی می شد یا هیجان مثبت داشت شمس الدین حسینی شخصا با بازیگران و بازیگردانان بازار تماس می گرفت و چند و چون دلیل نوسانات بازار سهام را جویا می شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس کرباسیان را می خواهد!؟

بورس کرباسیان را می خواهد!؟